Általános Szerződési Feltételek - karacsonyraajandek.hu

Általános Szerződési Feltételek

Tisztelt Vásárlónk! 

Üdvözöljük a karacsonyraajandek.hu vásárlói között! 

Kérjük, mielőtt megrendelését elküldené szíveskedjék elolvasni a szerződési feltételeinket. 

Ön a karacsonyraajandek.hu weboldalon található termékekre vonatkozó megrendelése elküldésével egyidejűleg kijelenti, hogy ismeri, magára nézve kötelezőnek tekinti az Általános Szerződési Feltételeket. Ezen szerződésben foglalt feltételek szerint Ön mint vevő és az AN-PE32 Kft, mint eladó –  a karacsonyraajandek.hu weboldal üzemeltetője –  között az Ön ajánlattételének  elfogadásával szerződés jön létre, és Ön tudomásul veszi, hogy rendelése fizetési kötelezettséggel jár. 

A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződésnek, azokat nem iktatjuk, kizárólag elektronikus formában kerülnek megkötésre, magyar nyelven íródnak és a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódexre nem utal.  

Jelen ÁSZF hatálya weboldalunkon történő jogviszonyokra terjed ki.
Jelen Ászf folyamatosan elérhető a következő weboldalunkon:  https://karacsonyraajandek.hu/aszf

Az Általános Szerződési Feltételek tartalmazza a közöttünk létrejövő szerződés tartalmát – a vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok rendelkezései mellett. Ennek megfelelően tartalmazza a jelen ÁSZF az Önt és webáruházunkat megillető jogokat és kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőket, a szállítási és fizetési feltételeket, a felelősségi szabályokat, valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit.

Abban az esetben, ha Ön nem ért egyet a jelen ÁSZF tartalmával, úgy nem jogosult a webáruház tartamának megtekintésére és a rendelés leadására. 

A webáruházunk nem köt szerződést kiskorúakkal. Ön, Vevőként az Általános Szerződési Feltételek elfogadásával nyilatkozik arról, hogy nagykorú.

Amennyiben jelen Általános Szerződési Feltételekkel, a webáruház használatával, a termékekkel, a vásárlás vagy a szállítás menetével kapcsolatban kérdése van, kérjük vegye fel velünk a kapcsolatot elérhetőségeinken! 

Weboldal üzemeltetője:
AN-PE 32 Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság 

Székhely:  8000 Székesfehérvár, Széchenyi I. u. 89.

Cégjegyzékszám: 07-09-010238

Nyilvántartásba vevő szerv:  Székesfehérvári Törvényszék Cégbírósága 

Adószám:  13245218-2-07

honlap: karacsonyraajandek.hu 

email: info@karacsonyraajandek.hu 

Ügyvezető: Szücs Péter                     tel: 20-9888662

Ügyfél koordinátor:  Gáspár Mónika            tel: 20-9888801

Megrendelések leadása:         tel: 20-9888663

bankszámlaszám:                    OTP Bank 11736006-20364726-00000000

 

Tárhely szolgáltató:
EZIT Korlátolt Felelősségű Társaság

Székhely:                                1132 Budapest, Victor Hugo u. 18-22.

cégjegyzékszám:                    01-09-968191

adószám:                                23493474-2-41          

Telefon:                                  36 1 700 4030           

email cím:                               info@ezit.hu

 

 Webáruház használata

A szerződés tárgyát a webáruházban található termékek képezik, melyeknek pontos leírása a termékoldalon található. A termék mellett feltüntetésre kerülő árak bruttó árak, forintban értendők és tartalmazzák a hatályos jogszabálynak megfelelő általános forgalmi adót. 

Árak

A termékek vételára a kiválasztott termék mellett feltüntetett bruttó ár, amely tartalmazza az ÁFÁ-t és egy darab termékre vonatkozik. Az árak nem tartalmazzák a szállítási költséget. A szállítási költség összege a megrendelés véglegesítése előtt, valamint az ÁSZF – Szállítási költségek között is megtalálható. 

Eljárás hibás ár esetén

Előfordulhat, hogy a webáruházban a termék hibás áron szerepel. Hibás áron nem áll módunkban a rendelést elfogadni és kiszállítani. A termék hibás áron történő megrendelése esetén az eladó és a vásárló között nem jön létre szerződés. Hibás áron történő rendelés estén is automatikus visszaigazoló e-mailt küldhet a rendszerünk, amely azonban nem tekinthető a rendelés elfogadásának. Ilyen esetben a hiba felismerése, illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a Vevőt az új adatokról. A Vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.

Hibás ár esetén feltűnő értékaránytalanság áll fenn a termék/szolgáltatás valódi és feltüntetett ára között, amit egy átlagfogyasztónak azonnal észlelnie szükséges. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának. Ennek alapján a hibás/téves áron visszaigazolt megrendelés semmis szerződésnek tekintendő.

Egyes termékek esetén előfordulhat, hogy a megadott kép és a termék leírása között adatbeviteli hiba miatt eltérés mutatkozik, erre az esetre a hibás árra vonatkozó szabályok vonatkoznak, és a hibáról a hiba felismerését követően azonnal tájékoztatjuk.

Regisztráció 

A Webáruházban történő regisztráció díjmentes. 

A vásárláshoz nem szükséges regisztráció, lehetőség van regisztráció nélküli vásárlásra. Regisztráció nélküli vásárlás esetén a fizetéshez és szállításhoz szükséges adatokat a vásárlási folyamat végén kell megadni. 

A Webáruházban történő regisztrációval, vagy regisztráció nélküli vásárlással a Vevő kijelenti, hogy az ÁSZF és az Adatkezelési Tájékoztató feltételeit megismerte és elfogadja, az abban foglaltakat magára kötelezőnek ismeri el és az adatkezelésekhez hozzájárul. 

A Vevő a regisztráció vagy regisztráció nélküli vásárlás során köteles saját, valós adatait megadni. Amennyiben a Vevő valótlan, vagy valós, de más személyhez köthető adatokat ad meg, akkor az Eladó és Vevő között létrejövő szerződés semmis. 

A valótlan, pontatlan vagy téves adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, kárért az Eladó felelősséget nem vállal. 

A Vevő köteles a regisztráció során létrehozott fiókjába való belépéshez szükséges felhasználónevét és jelszavát gondosan kezelni. Eladót semmilyen felelősség nem terheli amennyiben a Vevő felhasználónevét és/vagy jelszavát elfelejti, elveszti, vagy ezek a Vevőnek felróható módon a felhasználói fiók használatára jogosulatlan harmadik személy birtokába kerülnek. 

A felhasználói fiók belépési adatainak elfelejtése, elvesztése esetén a Vevő jogosult felhasználói fiókjához új felhasználónevet és/vagy jelszót igényelni a webáruház erre létrehozott felületén.

A vásárlás menete: 

1.         A termék kiválasztása

Termékeinket a főoldalon található termékkategóriákban, azon belül az alkategóriákban találja meg.

Az alkategória kiválasztása után közvetlenül a termékek jelennek meg a termék megnevezéssel, és árral együtt. A megvásárolni kívánt termék jellemzőit a Vevő az adott termék képe mellett elhelyezett leírásból ismerheti meg. Amennyiben további kérdése merülne fel a termékekkel kapcsolatban, akkor az info@karacsonyraajandek.hu e-mail címen kaphat részletes felvilágosítást. 

Lehetőség van termék keresésére is név, vagy bármely információ alapján. Ehhez a nevet, annak egy részét, vagy bármilyen információt meg kell adni a webáruház felső részén található kereső mezőjébe, pl.: bögre, anyák napi ajándék, majd rá kell kattintani a nagyító ikonra a kereséshez vagy csak egyszer az Enter billentyűt kell le nyomnia a billentyűzetén a keresés elindításához. 

2.         A termék kosárba helyezése

A Vevő a kiválasztott terméke(ke)t a piros „KOSÁRBA” gombra kattintva tudja a kosárba helyezni, illetve összegyűjteni őket. A kosárba bármennyi terméket bele tehet.  A mennyiség megadására két lehetőség van: Beírja a kívánt mennyiséget, vagy + és – jelekkel módosíthatja a mennyiséget. A Kosár tartalmának módosítása illetve törlése a rendelés leadása előtt lehetséges. A Kosár oldalon a kosárba helyezett termékek alatt lehetőség van a Szállítási költség kiszámítására, még mielőtt a pénztár oldalra lépne tovább.

3.         A kosár tartalmának megtekintése

A kosárba tett terméket, vagy termékeket a Kosár menüben tekintheti meg, a bevásárló kosár ikonra kattintva, majd a Kosár megtekintése gombra kattintva. 

Itt lehetősége van a termék(ek) mennyiségének javítására, módosítására vagy adott esetben a termék, vagy termékek kosárból történő törlésére. Egy termék darabszámának megváltoztatásához kattintson a termék mennyiség mezőre , majd írja be az új mennyiséget, végül kattintson a frissítés ikonra.

Amennyiben valamelyik terméket ki szeretné venni a kosárból, akkor kattintson az adott termék a mennyiségét jelölő ablak jobb oldalán lévő X törlő gombra.

Figyelem! A kosárba helyezett termék, vagy termékek, a rendelés véglegesítéséig ott maradnak!

Éppen ezért egy korábban megkezdett rendelését akár másnap is folytathatja. Ez viszont azzal járhat, hogy a korábban kosárba tett terméknél időközben készlethiány alakult ki, így bár megrendelte, de nem tudjuk szállítani. Ebben az esetben telefonon tájékoztatni fogjuk.

4.         Adatok megadása 

Adatok megadása a Pénztár oldalon történik. Itt ha visszatérő vásárló lehetősége van belépni, ha már előzőekben regisztrált az oldalra, illetve regisztrálhat is egyben a pénztár oldalon, ha még nem tette meg, de szeretne, vagy Vendégként regisztráció nélkül is vásárolhat. A megrendelés véglegesítése előtt Önnek meg kell adnia a keresztnevét és vezetéknevét, e-mail címét, telefonszámát, címét, számlázási nevét, címét, szállítási nevét… 

Amennyiben Ön regisztrált felhasználó, úgy a regisztráció során megadott adatai automatikusan megjelennek a megrendelés véglegesítése előtt.

5.         Szállítási és fizetési feltételek 

A számlázási, és szállítási cím megadása után Önnek ki kell választania a szállítás módját, ami futárszolgálat (GLS) lehet. Szállítási mód alatt a Szállítási költséget kerül felszámításra, amelynek a kiszámítási költsége súly alapján történik.

A fizetés módjánál ki kell választania, hogy banki átutalással, vagy utánvéttel szeretne fizetni. 

6.         A rendelés ellenőrzése

A rendelés elküldése előtt ellenőrizheti a kosár tartalmát, illetve a kék „Módosítás>>” feliratra kattintva kívánt szállítási módot, valamint a szállítási és számlázási adatokat is. Amennyiben hibát észlel, azt javítani is tudja. Abban az esetben, ha a kosár tartalmát szeretné módosítani, nyomja meg a böngészőjének a vissza gombját, hogy vissza tudjon térni az előző Kosár oldalra és a szükséges módosításokat végezze el!

7.         A rendelés véglegesítése

 A rendelését véglegesíteni csak az ÁSZF, valamint az adatvédelmi nyilatkozat elfogadása után tudja.

Ezt követi a „Rendelés megerősítése” gomb megnyomása, amely fizetési kötelezettséggel járó megrendelésnek számít.

A webáruházunkban  történő rendelése esetén Ön,mint  Vásárló tekinthető ajánlattevőnek, így a Vásárló és az Eladó közötti szerződéskötés abban az esetben jön létre, mikor az Eladó az webáruházon keresztül történt ajánlattételt elfogadja. A webáruház által küldött automatikus rendelés visszaigazoló email nem tekinthető az ajánlattétel elfogadásának.

8.         Adatbeviteli hibák javításának lehetősége

A rendelés során a Vevőnek folyamatosan lehetősége van a bevitt adatok javítására, vagy törlésére. Amennyiben Ön a javítani kívánt adatlapon már tovább lépett, de még nem véglegesítette a rendelését, abban az esetben célszerű a kék „Módosítás” felirat megnyomásával vissza ellenőrizni a lépéseket, ahol a módosítást már el tudja végezni. Ha a rendelés elküldése után szeretne módosítani a megadott adatokon, akkor a fentebb megadott elérhetőségek egyikén tudja jelezni módosítási szándékát. Ön a megrendelés véglegesítésével tudomásul veszi, hogy az Eladó a Vásárló hibás adatbeviteléből, illetve a pontatlanul megadott adatokból eredő Vásárlót érő károkért nem vonható felelősségre. A rendelés során pontatlanul megadott email cím, vagy a postafiók tárhelyének telítettsége a visszaigazolás hiányát okozhatja, ami megakadályozhatja a szerződés létrejöttét.

Webáruházunk feltételezi a vásárló részéről az internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a felmerülő hibákra. A webáruház  semmilyen módon nem felelős az internetes hálózatban fennálló hálózati hiba miatti vételi eszközben a kommunikációs vonalakon történt meghibásodást, szoftver nem megfelelő működése, programhiba, technikai hiba következményeiért .

9.         Rendelés visszaigazolása 

A megrendelés befogadásáról a Vevő részére az Eladó haladéktalanul visszaigazoló e-mailt küld. Ezen email tájékoztatja a Vevőt a rendelés beérkezéséről, valamint a rendelés elfogadásáról, melyben tájékoztatjuk a Vevőt a várható szállítási időpontról és a szállítás feltételeiről. Felhívjuk figyelmét, hogy a szerződés a webáruházunk és Ön között a visszaigazolás alapján jön létre az ÁSZF-ben foglalt feltételek szerint. 

Webáruházunk fenntartja a jogot, hogy emailban történő egyeztetéssel pontosítsa a megrendelés tartalmát. 

Amennyiben a visszaigazoló email nem kerül elküldésre, abban az esetben a Vevőt nem köti a megrendelés és nem köteles a kiszállított terméket átvenni.

10.       Fizetés

Utánvét: Amennyiben a megrendelt termék értékét a termék átvételekor szeretné kifizetni, akkor válassza az Utánvétes fizetési módot. 

Utánvét: Amennyiben a megrendelt termék értékét a termék átvételekor szeretné kifizetni, akkor válassza az Utánvétes fizetési módot. 

Ekkor a csomag átvételekor a csomagot kiszállító társaság alkalmazottjánál tud fizetni. Utánvétes rendelés esetén a Vevő a megrendelés vételárának teljes összegét a kiszállítást végző futárszolgálat munkatársának fizeti meg. A Vevő fizetési kötelezettségét ekkor készpénzben vagy bankkártyával teljesítheti.

10.1.
Bankkártyás fizetés 

A karacsonyraajandek.hu részére az OTP Bank Rt. biztosítja a kártya elfogadás lehetőségét, biztonságos, SSL protokollt használó kártya elfogadó rendszere által. 

Az internetes kártyaelfogadás feltételeit itt olvashatja: http://simplepay.hu/vasarlo-aff/

Ön a kártya használatával tudomásul veszi, hogy a karacsonyraajandek.hu weboldalt üzemeltető AN-PE 32. Kft felhasználói adatbázisában tárolt alábbi személyes adatai átadásra kerülnek az OTP Mobil Kft részére. A továbbított adatok köre: név, email cím, nyugta cím adatok. 

Bankkártyás fizetéskor Önt átirányítjuk az OTP Bank fizetőoldalára és a fizetés közvetlenül a Bank által üzemeltetett, a nemzetközi kártyatársaságok szabályai és biztonsági előírásai szerint működő oldalon történik, és nem a karacsonyraajandek.hu oldalán.

A karacsonyraajandek.hu az Ön kártya, illetve a mögötte álló számla adatainak, számának, lejárati dátumának semmilyen formában nincs birtokában, abba betekintést nem nyerhet. 

A bankkártyával történő fizetéshez az alábbi adatokra lesz szüksége, kérjük készítse elő kártyáját: 

–           Kártyaszám: a kártya előlapján dombornyomással vagy nyomtatással szereplő, 13-19 jegyű szám

–           Lejárati dátum: a kártya előlapján dombornyomással vagy nyomtatással szereplő hh/éé formátumú szám

–           Érvényesítési kód: a kártya hátlapján az aláírás panelen található számsor utolsó három jegye (CVV2 vagy CVC2) Amennyiben az Ön kártyáján nem szerepel ilyen kód, a fizető oldalon található, erre vonatkozó mezőt legye szíves üresen hagyni. 

Áruházunkban az alábbi kártya típusokkal fizethet. Dombornyomott és nem dombornyomott kártyák egyaránt elfogadottak: 

–           MasterCard
–           Visa Classic
–           America Express – kivéve az OTP Bank Nyrt által kibocsátott kártyák
–           Visa Electron kibocsátótól függően – ezen kártyák esetében a kibocsátó határozza meg a kártya internetes használatát, amennyiben engedélyezte, abban az esetben rendszerünk képes elfogadni
–           Maestro – az OTP Bank által kibocsátott kártyák
–           Maestro – más bank által kibocsátott kártyák. Az elfogadás feltétele, hogy a kártyabirtokos kártyáját kibocsátó bank is támogassa a Maestro kártyák e-commerce tranzakciókra történő felhasználhatóságát. 

Az OTP Mobil Kft, mint adatfeldolgozó az általa végzett adatfeldolgozási tevékenyésg jellege és célja a PimplePay Adatkezelési Tájékoztatóban, az alábbi linken tekinthető meg: http://simplepay.hu/vasarlo-aff/

10.2. Banki átutalás:

Banki átutalás:

  • Előre utalás magyarországi szállítás esetén.
    –          számlatulajdonos: AN-PE 32 Kft
    –          bank neve: OTP Bank Zrt.
    –          számlaszám: 11736006-20364726-00000000
  • Előre utalás nemzetközi szállítás esetén(szállítási költségekről minden esetben tájékozódjon előre.)
    – IBAN:  HU35 1173 6006 2036 4726 0000 0000
    – SWIFT: OTPVHUHB

Átutalásos fizetés esetén az info@karacsonyraajandek.hu e-mail címről érkezik egy üzenet, amelyben megtalálható a bankszámlaszám, amire a megrendelés ellenértékét át kell utalni, illetve az email tartalmazni fogja azt az azonosítót is, amelyet közlemény rovatba fel kell tüntetni az átutalás során. Amíg nem történik meg az átutalás véglegesítése, addig a termék kiszállítása sem kezdődik meg. A rendelés elindítása a fizetés véglegesítése után történik meg. Amennyiben az átutalás 5 munkanapon belül nem teljesül, a rendelést nem tudjuk tovább tartani és töröljük. 

11.       Szállítási díjak

Előreutalás és Simplepay-el való fizetés esetén is a szállítás díja Magyarországon belül 

2kg-ig 949 Ft,-,
5kg-ig 1099 Ft.-,
10kg-ig 1299 Ft.-,
15kg-ig 1399 Ft.-,
20kg-ig 1499 Ft.-,
25kg-ig 1799 Ft.-,
30kg-ig 1899 Ft.-,
40kg-ig 2399 Ft.-
50kg-ig 3399 Ft.-. 

Utánvéttel való fizetés esetén 249 Ft kezelési költség kerül felszámolásra, amit az alábbi árak tartalmaznak.

2kg-ig 1198 Ft,
5kg-ig 1348 Ft,
10kg-ig 1548 Ft,
15kg-ig 1648 Ft,
20kg-ig 1748 Ft,
25kg-ig 2048 Ft,
30kg-ig 2148 Ft,
40kg-ig 2648 Ft,
50kg-ig 3648 Ft

Külföldre történő szállítás esetén minden esetben előzetesen szükséges egyeztetni a kiszállítási díjról.

12.       Kiszállítás, áruátvétel, fizetés

A rendelést követően a kiszállítás 1-3 munkanap, a megrendelt árutól függően. Ha a rendelés munkaszüneti napokon, ünnepnapokon vagy hétvégén (szombat, vasárnap) érkezik be, vagy péntek délután, akkor ez hosszabbíthatja a folyamatot.(Plusz 1-2 munkanap is lehet) Az is késedelmet okozhat, ha a rendelés kapcsán további kommunikációra van szükség pl. hibás, hiányos adatok végett. 

A megrendelés kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban. 

Az ön által megrendelt csomagot a GLS Hungary Csomag-Logisztikai Kft. szállítja. 

A GLS-Hungary a csomagküldést munkanapokon végzi. 

Kérjük mindenképpen olyan szállítási címet adjon meg, ahol a megrendelt csomagot át tudja venni. Kérjük, a csomag átvételekor mindenképp ellenőrizze a csomag épségét és tartalmát. Ennek hiányában nem tudunk reklamálni a futárcégnél a szállítás közben felmerülő esetleges sérülések miatt!

GLS General Logistics Systems Hungary Csomag-Logisztikai Kft.

Székhely:                    2351 Alsónémedi, GLS Európa u. 2. 

cégjegyzékszám:         13-09-111755

adószám:                    12369410-2-44          

Telefon:                      +36 29 886 670                     

email cím:                   info@gls-hungary.com

Abban az esetben, ha egy címről az átvétel 2 esetben nem történik meg áruházunk fenntartja magának a jogot, hogy az ügyfél további megrendelését nem teljesíti. A csomagban megtalálja a számlát. Sérült, csomagot ne vegyen át és ne fizesse ki az ellenértéket!

Külföldre történő szállítás esetén annak költségéről minden esetben egyeztessen előre.

13.       Termék ellenőrzése

Átvételkor Ön vevőként köteles az áru sértetlenségét ellenőrizni. Ha futár jelenlétében történik az ellenőrzés és a termék sérült, akkor ne vegye át a terméket, készíttessen jegyzőkönyvet. Reklamáció akkor fogadható el maradéktalanul, ha a csomag felbontásáról videofelvétel készül, amelyen egyértelműen látszik, hogy a csomag a felvétel indulásakor bontatlan volt és a felvétel vágatlanul rögzíti a csomag teljes tartalmát.

14.       Vásárlás utáni ügyfélszolgálat

Ön a megrendelést követően az alábbi elérhetőségeken keresztül veheti fel a kapcsolatot az ügyfélszolgálatunkkal elállás vagy egyéb a rendeléssel, vagy a megrendelt termékkel kapcsolatban: +36 20 9888 663

15.       Elállási jog: 

Webáruházunk vevőink bizalma érdekében vállalja, hogy a törvényben előírt 14 napos elállási idő helyett 30 napos elállási időt biztosít minden webáruházunkban vásárolt termékre. 

Ön tehát 30 naptári napon belül jogosult indokolás nélkül elállni a szerződéstől és élni minden olyan joggal, mely Önt a törvény szerinti elállás esetén megilleti. 

Írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot elküldeni 30 napon belül. 

Az elállási határidő attól a naptól számított 30 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.

Ha Ön elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni postai úton, vagy telefaxon illetve emailban, elektronikus úton az alábbi címre: 

AN-PE 32 Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság 

Székhely/postai cím:              8000 Székesfehérvár, Széchenyi I. u. 89.

email:                                      info@karacsonyraajandek.hu 

Ön határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a következők szerint: 

Elállási / Felmondási nyilatkozat minta:

Alulírott kijelentem, hogy gyakorlom elállási jogomat az alábbi termék/ek adásvételére irányuló szerződés tekintetében:

Termék/ek neve:

Szerződéskötés időpontja / átvétel időpontja:

A fogyasztó neve:

A fogyasztó címe:

A fogyasztó aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)

Kelt: ………………………………

Weboldalunkon közvetlenül is letöltheti PDF formátumban az elállási nyilatkozat-mintát. 

Az elállás/felmondás joghatásai

Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. 

A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli. A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

Ön köteles számunkra a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket és a termék visszaküldésének költségét mi viseljük.

Ön kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

Tájékoztatjuk, hogy Önt terheli annak bizonyítása, hogy az elállási jogot a fentiek szerint a  45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban meghatározottak szerint gyakorolja.

Az elállási jog nem gyakorolható a 45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 29. §. (1) bekezdésében foglalt esetekben: 

a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;

b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;

c) olyan nem előre gyártott termékesetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;

d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;

e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;

f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;

g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolhatómódon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;

h) olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;

i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;

j) hírlap, folyóiratés időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;

k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;

l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;

m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztóe beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.

Ha Ön a fenti szabályok betartásával eláll a szerződéstől, úgy haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzéstől számított tizennégy napon belül visszatérítjük az Ön által ellenszolgáltatásként megfizetett összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is. 

16.       Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás

Ön és vállalkozásunk közötti szerződés keretében eladott dologra vonatkozóan Önt kellékszavatossági és termékszavatossági jot illeti meg, melyről a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 9. § (3) bekezdése felhatalmazása alapján az alábbiak szerint adunk tájékoztatást: 

1. Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön az AN-PE 32. KFT hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön – választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. 

 Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást Az AN-PE 32. Kft  vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az kellékszavatossági jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

Vállalkozásunknak a 19/2014.(IV.29.) NGM rendelet 5. §.-ban foglalt kötelezettségünk szerint törekszünk arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb 15 napon belül elvégezzük. A kijavítás, kicserélés elmaradása esetén Önnek a Ptk. 6:159. §. (2) bek b.) pontja értelmében joga van a hibát a kötelezett költségére maga kijavítani, vagy mással kijavíttatni. 

Jótállás

Milyen esetben élhet Ön a jótállás jogával?

Hibás teljesítés esetén az Eladó az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján jótállásra köteles.

Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?

Hibás teljesítés esetén az Eladó a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a rendelet mellékletében felsorolt tartós fogyasztási cikkekre kötelező 1 év jótállást vállal. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. A vállalkozás köteles a fogyasztási cikkel együtt a jótállási jegyet a fogyasztó rendelkezésére bocsátani olyan formában, amely a jótállási határidő végéig biztosítja a jótállási jegy tartalmának jól olvashatóságát. A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti. A jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot számlát vagy nyugtát a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek. 

A fogyasztó a kijavítás iránti igényét a vállalkozás által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti. A jótállási igény érvényesítése során a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni. Amennyiben a jótállás kérése helytálló, a vásárló kérheti a termék cseréjét, vagy javítását. Amennyiben nem áll módunkban a termék cseréje készlethiány miatt, a javítás lehetősége áll fenn. Lehetőség van az árleszállítás igénylésére illetve a vételár visszatérítésére abban az esetben, ha sem a termék cseréjére sem a javítására nincs lehetőség. Amennyiben a Vevő a termék meghibásodása miatt a termék átadásától számított három munkanapon belül érvényesíti csereigényét az Eladó köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?

A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. A vevő ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont a jótállásból fakadó jogok a szavatossági jogosultságoktól függetlenül megilletik.

Amennyiben vállalkozásunk a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontunkról, – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon vagyunk kötelesek értesíteni a fogyasztót.

17.       Panaszkezelés  

Amennyiben Önnek valamilyen panasza van a webáruházunkkal kötött szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a következő elérhetőségen közölheti:

AN-PE 32 Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság 

Székhely:                                8000 Székesfehérvár, Széchenyi I. u. 89.

email.                                      info@karacsonyraajandek.hu 

Ügyvezető:                             Szücs Péter                 tel: 20-9888662

Ügyfél koordinátor:               Gáspár Mónika           tel: 20-9888801

Ön panaszát szóban vagy írásban közölheti. A szóbeli panaszt azonnal megvizsgáljuk, és szükség szerint orvosoljuk. Ha Ön a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, úgy a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontunkról haladéktalanul jegyzőkönyvet veszünk fel, és annak egy másolati példányát

a) személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben átadjuk Önnek,

b) telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panaszra adott érdemi válasszal egyidejűleg megküldjük Önnek. 

A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszát egyedi azonosítószámmal látjuk el. 

A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmazza az Ön nevét, lakcímét, a panasz előterjesztésének helyét, idejét, módját, a panaszának részletes leírását és a bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzékét. 

A jegyzőkönyven közöljük a panasszal kapcsolatos álláspontunkat, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges. 

A jegyzőkönyv tartalmazza továbbá a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – az Ön, mint fogyasztó aláírását, a jegyzőkönyv felvételének helyés és igejét, telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószámát.

Az Ön írásbeli panaszát annak beérkezését követően harminc napon belül érdemben megvizsgáljuk, és írásban megválaszoljuk, és intézkedünk annak közlése iránt. A panaszt esetlegesen elutasító álláspontunkat minden esetben indokoljuk. 

A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig őrizzük, az azt ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatjuk. 

A panasz elutasítása esetén Önt írásban tájékoztatjuk arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe vesszük-e a békéltető testületi eljárást.

A szóbeli panaszt azonnal megvizsgáljuk  és szükség szerint orvosoljuk. 

Ha Ön a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontunkról haladéktalanul jegyzőkönyvet veszünk fel, s annak egy másolati példányát átadjuk.

Az írásbeli panaszt 30 napon belül írásban megválaszoljuk. A panaszt elutasítóálláspontunkat megindokoljuk. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig megőrizzük, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatjuk

18.       Békéltető Testület 

Tájékoztatjuk, hogy a panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető testület

eljárását kezdeményezheti, az alábbiak szerint:

A Fogyasztó panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz:

A fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet szerint közigazgatási hatósági ügyekben általános fogyasztóvédelmi hatóságként a Kormányhivatal jár el – http://www.kormanyhivatal.hu/hu/elerhetosegek

A Fogyasztónak panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni.

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok

egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén az eljárásra kizárólag a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testület illetékes.

Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A fogyasztó békéltető testülethez fordulás feltétele, hogy a fogyasztó megkísérelje a vitát közvetlenül a vállalkozással rendezni. A közvetlen vitarendezés történhet személyesen a szolgáltató ügyfélszolgálatán, telefonon, e-mailben. További követelmény, hogy a testület eljárása iránti kérelem, melyet a testület elnökéhez kell benyújtani, tartalmazza az alábbiakat:

•          a fogyasztó neve, lakóhelye, tartózkodási helye;

•          annak a vállalkozásnak neve és székhelye, vagy telephelye mellyel a fogyasztó vitában áll;

•          ha a fogyasztó annál a testületnél kívánja kérelmét benyújtani, amelyiknek az illetékessége a szerződés teljesítésének helyéhez igazodik, akkor a fogyasztónak meg kell jelölnie a szerződés teljesítésének helyét;

•          a fogyasztó álláspontját a fennálló vitáról, valamint azokat a tényeket, bizonyítékokat amik alátámasztják saját álláspontját;

•          a fogyasztó azon nyilatkozatát, ami igazolja azt, hogy a vitát megkísérelte rendezni közvetlenül a vállalkozással;

•          a fogyasztónak nyilatkoznia kell továbbá arról is, hogy nem kezdeményezett eljárást a vitás ügyében másik békéltető testületnél, nem kezdeményezett közvetítői eljárást, illetve polgári peres eljárást;

•          tartalmaznia kell azt, hogy mit kér, milyen döntés meghozatalát várja a testülettől.

•          a fogyasztó aláírásának

•          Mindezek mellett a kérelemhez csatolni kell minden olyan iratot, melyre a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, továbbá azon iratokat is, melyek bizonyítják, hogy a fogyasztó megkísérelte a vita rendezését a vállalkozással, de az eredménytelen maradt.

Békéltető Testületek elérhetőségei:

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület

Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.

Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-500

Fax száma: (76) 501-538

Név: Dr. Horváth Zsuzsanna

E-mail cím: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu   

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület

Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.

Telefonszáma: (56) 510-610

Fax száma: (56) 370-005

Név: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit

E-mail cím: kamara@jnszmkik.hu;

Baranya Megyei Békéltető Testület

Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.

Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.

Telefonszáma: (72) 507-154

Fax száma: (72) 507-152

Név: Dr. Bodnár József

E-mail cím: bekelteto@pbkik.hu;     

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület

Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.

Telefonszáma: (34) 513-010

Fax száma: (34) 316-259

Név: Dr. Rozsnyói György

E-mail cím: kemkik@kemkik.hu;

Békés Megyei Békéltető Testület

Címe: 5601 Békéscsaba, Penza ltp. 5.

Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775

Fax száma: (66) 324-976

Név: Dr. Bagdi László

E-mail cím: bmkik@bmkik.hu; bekeltetes@bmkik.hu        

Nógrád Megyei Békéltető Testület

Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a

Telefonszám: (32) 520-860

Fax száma: (32) 520-862

Név: Dr. Pongó Erik

E-mail cím: nkik@nkik.hu;

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület

Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.

Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870

Fax száma: (46) 501-099

Név: Dr. Tulipán Péter

E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu;    

Pest Megyei Békéltető Testület

Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240.

Telefonszáma: (1)-269-0703

Fax száma: (1)-269-0703

Név: dr. Csanádi Károly

E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu

Honlap cím: www.panaszrendezes.hu

Budapesti Békéltető Testület

Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.

Telefonszáma: (1) 488-2131

Fax száma: (1) 488-2186

Név: Dr. Baranovszky György

E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu;      

Somogy Megyei Békéltető Testület

Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.

Telefonszáma: (82) 501-000

Fax száma: (82) 501-046

Név: Dr. Novák Ferenc

E-mail cím: skik@skik.hu;

Csongrád Megyei Békéltető Testület

Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.

Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék

Fax száma: (62) 426-149

Név: Dr. Horváth Károly

E-mail cím: info@csmkik.hu;           

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület

Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.

Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180

Fax száma: (42) 311-750

Név: Görömbeiné dr. Balmaz Katalin

E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu;

Fejér Megyei Békéltető Testület

Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.

Telefonszáma: (22) 510-310

Fax száma: (22) 510-312

Név: Dr. Vári Kovács József

E-mail cím: fmkik@fmkik.hu; bekeltetes@fmkik.hu          

Tolna Megyei Békéltető Testület

Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.

Telefonszáma: (74) 411-661

Fax száma: (74) 411-456

Név: Dr. Gáll Ferenc

E-mail cím: kamara@tmkik.hu;

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület

Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.

Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217

Fax száma: (96) 520-218

Név: Horváth László

E-mail cím: bekelteto@gymskik.hu; 

Vas Megyei Békéltető Testület

Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.

Telefonszáma: (94) 312-356

Fax száma: (94) 316-936

Név: Dr. Kövesdi Zoltán

E-mail cím: vmkik@vmkik.hu

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület

Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.

Telefonszáma: (52) 500-749

Fax száma: (52) 500-720

Név: Dr. Hajnal Zsolt

E-mail cím: hbkik@hbkik.hu;           

Veszprém Megyei Békéltető Testület

Cím: 8200 Veszprém, Budapest u.3.

Telefonszáma: 88/429-008, 

Fax száma: 88/412-150 

Név: dr. Vasvári Csaba elnök 

E-mail cím: info@bekeltetesveszprem.hu

Heves Megyei Békéltető Testület

Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.

Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.

Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék

Fax száma: (36) 323-615

Név: Dr. Gordos Csaba

E-mail cím: hkik@hkik.hu;   

Zala Megyei Békéltető Testület

Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.

Telefonszáma: (92) 550-513

Fax száma: (92) 550-525

Név: Dr. Molnár Sándor

E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu, zmkik@zmkik.hu

19.       Bírósági eljárás 

Amennyiben a fogyasztó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a fogyasztónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni.

•          A pert keresetlevéllel kell megindítani, amelyben az alábbi információkat kell feltüntetni:  

•          az eljáró bíróságot;

•          a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét és perbeli állását;

•          az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló tényeknek és azok bizonyítékainak előadásával;

•          azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és illetékessége megállapítható;

•          a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet (kereseti kérelem).

A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát amelynek tartalmára bizonyítékként hivatkozik.

20.       Online vitarendezési platform

A Fogyasztó panasza esetén igénybe veheti az Uniós online vitarendezési platformot. A platform igénybe vétele egy egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében. Ezt követően pedig bejelentkezés után nyújthatja be panaszát a fogyasztó az online honlapon keresztül, amelynek címe: 

https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU

Jelen Általános Szerződési Feltételekben nem szabályozott kérdésekben a hatályos   jogszabályok rendelkezései az irányadók, különös tekintettel: 

•          a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) 

•          és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, 

•          a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 

•          151/2003. (IX.22.) kormányrendelet a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról

•          19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól

•          1997. évi LXXVI. törvény a szerzői jogról

•          2011. évi CXX. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról

•          AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE (2018. február 28.) a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról

•          AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet)

Az Általános Szerződési feltételekben használt fogalmak magyarázata: 

•          Felek: Eladó és Vevő együttesen

•          Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy

•          Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, melynek egyik alanya fogyasztónak minősül

•          Honlap: a jelen weboldal, amely a szerződés megkötésére szolgál

•          Szerződés: Eladó és Vevő között a Honlap és elektronikus levelezés igénybevételével létrejövő adásvételi szerződés

•          Távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a felek távollétében – szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, a telefax és az internetes hozzáférést biztosító eszköz

•          Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak

•          Termék: a Honlap kínálatában szereplő, a Honlapon értékesítésre szánt minden birtokba vehető forgalomképes ingó dolog, mely a Szerződés tárgyát képezi 

•          Vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy

•          Vevő/Ön: a Honlapon keresztül vételi ajánlatot tevő szerződést kötő személy

Jótállás: A fogyasztó és a vállalkozás között kötött szerződések esetén (a továbbiakban: fogyasztói szerződés) a Polgári Törvénykönyv szerinti, a szerződés teljesítéséért vállalt jótállás, amelyet a vállalkozás a szerződés megfelelő teljesítéséért a jogszabályi kötelezettségén túlmenően vagy annak hiányában önként vállal, valamint a jogszabályon alapuló kötelező jótállás

A karacsonyraajandek.hu webáruház fenntartja a jogot a jelen Általános Szerződési Feltételek módosítására azzal, hogy a módosítás abban a weboldalon történő közzététellel lép hatályba. 

kelt: Székesfehérvár, 2021. január 29. napján 

Általános Szerződési Feltételek PDF